<$BlogRSDUrl$>

نیاک - یادداشتهای احمدسیف
 

Saturday, November 15, 2008


چی می شه اگه كه من یه مدتی خدا بشم؟ 


اون قدیما، خیلی خیلی قدیما
كه نه بوق بود نه ماشین، نه قطارو كامیون….
هیچ كسی تفنگ نداش
كامپیوتر هم نبود، نه تلفن بود نه طیاره
زندگی ساده بود و بی غل و غش
توی یه شهر غریب
پای یه كوه بلن، كنار یه دریای بزرگ
یه مردی بود تن اش بلور
حوصله تنگ، ولی، چشاش گشاد
سینه اش اندازة كویر لوت
بوی شالی زار می داد، بوی علف
توی دنیای خودش، توی خودش،
با خودش حرف می زد، توی خودش گریه می كرد
خیلی وقتا هم می شد می نشس، رویه تخته سنگ
بالای كوه، مثه كوه قاف
آسمونو نگا می كرد، شنا می كرد تو ستاره هاش
لب ماه رو می بوسید
وقتی هم خسه می شد، دامن ناهید می خوابید
میون خواب و بیداری، تودلش می گف
چی می شه اگه كه من، یه مدتی كوه بشم؟
كوهی بلن،
همه جام سبز بشه مثه علف
همه ی بزهای دنیا،بیانو و سیربشن
همه ی كبكهای دنیا، بیانو توی دلم لونه كنن
همه ی آهوا بیان، بی خودی این ور وآن ور بپرن…
هرچی عقاب وقرقی هس، بیان توی چشام تخم بذارن
اگه كه كوه نشم،چی می شه اگه كه من یه مدتی رودخونه بشم؟
رودخونه ای پرتب و تاب
هی برم…. هی برم، از لای سنگها رد بشم،
پشت درخت تاب بخورم، هرچی می رم، خسه نشم
لبام اگه خاس كف بكنه، كف بكنه
ولی ماره بیاد، سوسماره بیاد، شیرو پلنگ وقورباغه…. همه بیان
از دلم، از سینه ام، جفت چشام...هر چی می خوان، آب وردارن
تا می تونن، آب بخورن، سیر بشن مثه یك مشك
بعد، نخود نخود،
هر كی، بره خونه خود
اگه رودخونه نشم، چی می شه؛ یه مدتی ابر بشم؟
ابرسیاه، حالا نكن، پس كی بكن…گریه كنم...اوئو……اوئو….. اوئو
كوهارو سبز كنم، مثه علف
روی زمین، بذر زمرد بپاشم
گندما باربیان
شالی زارا، در همه جا، حامله بشن،
شلتوك بزان هزار هزار
همه جا سبز بشه،
حتی صحرای حجاز
كویر مویری نمونه
طوری بشه كه بعد از اون
حیوونی یاآدمی، شكمش باد نكنه از گشنگی
اگه كه ابر نشم، چی می شه
یه مدتی آتیش بشم؟ گر،گر، گر، گر
هی بسوزم… هی بسوزم، شب بسوزم… روز بسوزم
هر كسی دلش زمستونه، بیاد پهلوم.. توی دلم گرم بشه
عرق كنه مثه خودم
بعدم بره بالای كوه،گل ختمی بچینه
گل ختمی رو بده، به هركسی كه دوس داره
با این همه، اگه به هیچ كی نمی گین…..
اگه من آتش نشم،
چی می شه اگه كه من، یه مدتی خدابشم؟
خدای آدما بشم...خدای حیوونا بشم...خدای سبزه ها بشم...
همه رو دوس بدارم مثه خودم
با هیچ كسی قهر نكنم
هیچ كسی رو عذاب ندم
هركسی ام با یك كسی، قهر كنه،
منه خدا اخم كنم، توپ و تشر….
جهنمو خراب كنم، پل صراط رو وردارم…
بهشت بیاد پائین، زمین بشه بهشت ما.
شیطونه هم آدم كنم، مثه خودم مثه شما
توی دل هر آدمی،یه شاخه گل بكارم... با یه چراغ
بعدش برم رو تخته سنگ، بالای كوه، مثه كوه قاف
تا صبح فردا بخوابم...
راسی، راسی چی می شه، اگه كه من، یه مدتی خدابشم؟
کاونتری- آوریل 2004



Comments: Post a Comment
 
Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

This page is powered by Blogger. Isn't yours?